Harley-Davidson, Model WLA
Americký výrobce motocyklů Harley-Davidson začal s produkcí modelu WL (flathead) v malých počtech koncem 30.let jako součást generální vojenské expanse. Americká armáda používala stroje H-D již před druhou sv. válkou, spolu s konkurenčními motocykly Indian. Vstupem USA do světové války se armádní odběr soustředil na H-D. Firma významně zvýšila produkci, během války vyrobila více než 90.000 ks motocyklů a dalších cca 30.000 kusů bylo vyrobeno jako náhradní díly. Motocykl je jednomístný, s dvouválcovým motorem do V, o obsahu 40 kubických palců (740 ccm).
Produkce WLA byla zastavena po válce, ale znovu obnovena v době Korejské války, v letech 1949-1952.
Motocykl přezdívaný "Liberator" byl mezi vojáky velmi populární. Armáda ho využívala především pro vojenskou policii, doprovod a jako motospojky. Armáda schválila pro vojenské použitý také postranní vozík ("sajdkáku"), tato konfigurace se však během války na Evropské bojiště nedostala. Spojenecké motocykly nebyly používány jako bojová vozidla, nebo pro přepravu vojsk jako u německé armády a tak vybavení postranním vozíkem zůstalo omezené na armádní použití v U.S.A..
Oblíbenost motocyklu mezi prostými vojáky se přenesla po skončení války i do civilu a umožnila dominaci ikonické značky z Milwaukee na celém americkém kontinentě po mnoho desetiletí.
Harley-Davidson WLA Pavla Rogla
Harley-Davidson WLA Tomáše Douglase Průchy